Wednesday, May 13, 2009

rabiatul halnyer.....(perkara yg ke-4)


4) x pernah couple or declare ngan mane2 garlz secara serius-means aku ni single lagi mensinglekan

hahaha...
ajal, pertemuan, rezeki & jodoh semuanya ketentuan Tuhan yg Maha mengatur, yg 'Alimul Kholik...'Alimul Malik...(yg Maha Mengetahui segala ciptaan & Merajai sekalian alam)

1st nak mention, aku ni pun manusia biasa, punya nafsu dan prasaan, juga perasan...

teringat aku kata2 sorang kawan girl,mrs.D kt meeting kelab orator dia kata(dia kena kata untuk jawab soalan yg diberi) antara lelaki pilihan hatinya ialah
1) beriman
2) tidak merokok
3) x pernah kapel...

hehehe,
aku x nak komen pasal no.1 & 2, juz no. 3..

kapel mmg x penah la,tapi kawan2 2 biasa la buat aku tyme remaja dulu...
kalau nak kata x de minat sesape tipu laa...
kalu nak sebut mmg ramai yg aku berkenan di hati, ade sampai dah termimpi-mimpi siap
tapi nak buat mcm mane, aku tau yg hati ni xkan lekat lama kt seseorang...
bukan memilih, tapi aku x suka 'terikat'
lagi pulak faktor masa...masanya belum tiba..kalu dah sayang, akan sayang sungguh
so, lebih baik aku keraskan jer hati nie...

ni ade petikan karya dari timur

"I haven't found any entry in Islam that permit what you are doing
right now. I haven't heard from anyone that love before marriage is
permitted. But I know there's no relationship between male and
female except for what is very important and official between them.
So, may I know what kind of relationship you are having now and I
want to hear it from your mouth that it is legal in what you have
been learning until now."

"Not a single phrase, nor a word."

by da way..
diri ni dah beberapa kali menolak kata hati
juga munkin telah melukakan beberapa hati yg lain
tapi aku masih di sini, begini lagi..

single lagi mensinggelkan

wanita pilihan???

biarlah yg padan...dan sanggup bermadu....hahaha

2 comments:

  1. kalau ada pun, pertama tetapi bukan yang terkahir..hehehe

    ReplyDelete
  2. huhuhu..salam ukhwahhhhhhh...post menarik..
    huhu ..sukar nak cr yang sanggup bermadu...huhu..

    ReplyDelete