Tuesday, May 5, 2009

bab pada menyatakan perkara yg ke-2...


2) smoker sejak 8 tahun lalu

yups...
ini kira membuka pekung di dada
or mcm bangga jer berbuat jahat/maksiat..
atau nak kira mcm mane nie..
act, ini juz nak luahkan perasaan & tak sanggup lagi berpura-pura
mcm mane nak kata ya...
susah la..baik x payah criter...

hhmm...
bila aku stat smoke?
ok,biar ak crite serba ringkas..
form 3, kt dorm LAWA 5..bilik aku...
maybe ad kawan2 ajak dan terpengaruh..tapi itu atas diri jugak.
dulu,tyme awal2 form 3 mane dapat 'lesen' lg nak merokok dari senior form 4 & form 5
kalu nak kena belasah sampai berdarah2 cuba la isap depan dorang
(ni satu sikap senior aku yg aku suka)

ok..
alasan lain..(mungkin alasan)
all guys in ma family also smoke.

tp..
x nak berenti ker?
aku dah cuba...banyak kali mungkin x terkira..
stop sekejap2 boleh la..
pastu 'on' balik..
susah2...tp kena faham la..
aku tau sangat pandangan org yg x merokok esp. garlz terhadap perokok ni

ahh...
malas sebenarnye nak story
its too complicated...
tapi aku bagi nasihat la sape ade adik2 laki jangan bagi try2 isap rokok..

quit now!
smoking doesn't pay

3 comments:

  1. Sebnarnya dalam sirah nabi, dah diajar. Cuba kau lihat dan kaji sejarah pengharaman arak. Bagaimana ALLAH menguat kuasa kan ia, dan bagaimana pula manusia pada zaman itu menyahut seruan. Apabila ALLAH diletak dihadapan segala-galanya, lautan api pun boleh direnangi.

    ReplyDelete
  2. bergambar dengan JOHN
    my best fenz ever..
    wa caya lu bro!!!

    ReplyDelete
  3. nak kene kawen, ade control.. baru boleh kot.. :P

    ReplyDelete